piątek, 19 października 2012

How alive are you?



W ostatnim czasie dwóch facetów zwróciło moją uwagę na najnowszą reklamę Jaguara XF, stwierdzając, że to pierwsza tego typu kampania samochodu, który uchodzi za luksusowy.
Bo, jak powszechnie wiadomo, luksusowych towarów reklamować nie trzeba, a już na pewno nie w telewizji. A jako że od niedawna jestem dumną posiadaczką prawa jazdy (wcale się nie chwalę, ale zdałam za pierwszy razem), to nagle motoryzacja zjawiła się w kręgu moich zainteresowań. Oznacza to, że być może niebawem przestanę w każdym samochodzie dostrzegać wyłącznie jego barwę, a zacznę zauważać również markę. I mimo że Jaguar nie jest zainteresowany mną, gdyż, po pierwsze, jestem kobietą a strategia marketingowa głosi, że targetem są tu mężczyźni,
a po drugie, nie mam zbędnych 200 tysięcy złotych (niezbędnych też niestety nie),
to ja chwilowo zainteresowałam się nim.

W Polsce reklama telewizyjna Jaguara XF pojawiła się po raz pierwszy 10 września tego roku
i od tego czasu jest wyświetlana na kanałach TVN24 i Polsat News oraz w pakietach stacji
At Media i Discovery.




Jednakże nie był to początek kampanii, zdecydowanie nie. Najnowsza kampania reklamowa Jaguara rozpoczęła się w lutym 2012 roku pod hasłem „Jaguar Alive”. Spory udział w całym przedsięwzięciu ma Adam Henderson, który określany jest jako „Marketing Strategy, Partnership
& Communications Manager at Jaguar Land Rover”. Wyszedł on z założenia, iż współczesna wielokanałowa droga, jaką informacje docierają do klienta, czyni go znacznie lepiej poinformowanym niż dotychczas. Dlatego też strategie marketingowe w przemyśle motoryzacyjnym muszą przystosować się do zmieniających się zachowań klientów w zakresie nabywania dóbr.

Jednym z elementów strategii firmy Jaguar Land Rover było odświeżenie identyfikacji wizualnej marki. Zmieniono więc logo, paletę barw, typografię, co stanowiło najbardziej zaawansowane zmiany, jakim poddano wizualną stronę marki przez minione 40 lat.
 


Równolegle z zaprezentowaniem nowego logo i identyfikacji wizualnej Jaguara, strategia koncentruje się na podniesieniu poziomu świadomości na temat marki wśród nowych, często młodych odbiorców.


http://www.tutor2u.net/blog/index.php/business-studies/comments/marketing-at-jaguar-btec-national-2010

Warto podkreślić, że omawiana kampania Jaguara jest owocem kooperacji z międzynarodową agencją komunikacji SPARK44. Sam wygląd modelu XF natomiast, jest wynikiem pracy zespołu projektantów, którym kierował Ian Callum.


http://www.tutor2u.net/blog/index.php/business-studies/comments/marketing-at-jaguar-btec-national-2010

Tutaj już widać, iż produkt jest luksusowy a grupa docelowa ściśle określona                                      http://www.tutor2u.net/blog/index.php/business-studies/comments/marketing-at-jaguar-btec-national-2010



Profile klientów - doskonale widać, że marka koncentruje się na mężczyznach
             http://www.tutor2u.net/blog/index.php/business-studies/comments/marketing-at-jaguar-btec-national-2010




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz