W ostatnim czasie dwóch facetów zwróciło moją uwagę na
najnowszą reklamę Jaguara XF, stwierdzając, że to pierwsza tego typu kampania
samochodu, który uchodzi za luksusowy.
Bo, jak powszechnie wiadomo, luksusowych towarów reklamować nie trzeba, a już na pewno nie w telewizji. A jako że od niedawna jestem dumną posiadaczką prawa jazdy (wcale się nie chwalę, ale zdałam za pierwszy razem), to nagle motoryzacja zjawiła się w kręgu moich zainteresowań. Oznacza to, że być może niebawem przestanę w każdym samochodzie dostrzegać wyłącznie jego barwę, a zacznę zauważać również markę. I mimo że Jaguar nie jest zainteresowany mną, gdyż, po pierwsze, jestem kobietą a strategia marketingowa głosi, że targetem są tu mężczyźni,
a po drugie, nie mam zbędnych 200 tysięcy złotych (niezbędnych też niestety nie),
to ja chwilowo zainteresowałam się nim.
Bo, jak powszechnie wiadomo, luksusowych towarów reklamować nie trzeba, a już na pewno nie w telewizji. A jako że od niedawna jestem dumną posiadaczką prawa jazdy (wcale się nie chwalę, ale zdałam za pierwszy razem), to nagle motoryzacja zjawiła się w kręgu moich zainteresowań. Oznacza to, że być może niebawem przestanę w każdym samochodzie dostrzegać wyłącznie jego barwę, a zacznę zauważać również markę. I mimo że Jaguar nie jest zainteresowany mną, gdyż, po pierwsze, jestem kobietą a strategia marketingowa głosi, że targetem są tu mężczyźni,
a po drugie, nie mam zbędnych 200 tysięcy złotych (niezbędnych też niestety nie),
to ja chwilowo zainteresowałam się nim.
W Polsce reklama telewizyjna Jaguara XF pojawiła się po raz
pierwszy 10 września tego roku
i od tego czasu jest wyświetlana na kanałach
TVN24 i Polsat News oraz w pakietach stacji
At Media i Discovery.
Jednakże nie był to początek kampanii, zdecydowanie nie. Najnowsza
kampania reklamowa Jaguara rozpoczęła się w lutym 2012 roku pod hasłem „Jaguar Alive”.
Spory udział w całym przedsięwzięciu ma Adam Henderson, który określany jest
jako „Marketing Strategy, Partnership
& Communications Manager at Jaguar Land Rover”. Wyszedł on z założenia, iż współczesna wielokanałowa droga, jaką informacje docierają do klienta, czyni go znacznie lepiej poinformowanym niż dotychczas. Dlatego też strategie marketingowe w przemyśle motoryzacyjnym muszą przystosować się do zmieniających się zachowań klientów w zakresie nabywania dóbr.
& Communications Manager at Jaguar Land Rover”. Wyszedł on z założenia, iż współczesna wielokanałowa droga, jaką informacje docierają do klienta, czyni go znacznie lepiej poinformowanym niż dotychczas. Dlatego też strategie marketingowe w przemyśle motoryzacyjnym muszą przystosować się do zmieniających się zachowań klientów w zakresie nabywania dóbr.
Jednym z elementów strategii firmy Jaguar Land Rover było
odświeżenie identyfikacji wizualnej marki. Zmieniono więc logo, paletę barw,
typografię, co stanowiło najbardziej zaawansowane zmiany, jakim poddano
wizualną stronę marki przez minione 40 lat.
Równolegle z zaprezentowaniem nowego logo i identyfikacji
wizualnej Jaguara, strategia koncentruje się na podniesieniu poziomu
świadomości na temat marki wśród nowych, często młodych odbiorców.
http://www.tutor2u.net/blog/index.php/business-studies/comments/marketing-at-jaguar-btec-national-2010 |
Warto podkreślić, że omawiana kampania Jaguara jest owocem
kooperacji z międzynarodową agencją komunikacji SPARK44. Sam wygląd modelu XF
natomiast, jest wynikiem pracy zespołu projektantów, którym kierował Ian
Callum.
http://www.tutor2u.net/blog/index.php/business-studies/comments/marketing-at-jaguar-btec-national-2010 |
Tutaj już widać, iż produkt jest luksusowy a grupa docelowa ściśle określona http://www.tutor2u.net/blog/index.php/business-studies/comments/marketing-at-jaguar-btec-national-2010 |
Profile klientów - doskonale widać, że marka koncentruje się na mężczyznach http://www.tutor2u.net/blog/index.php/business-studies/comments/marketing-at-jaguar-btec-national-2010 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz