piątek, 14 grudnia 2012

The End



Temat dzisiejszego posta miał być nieco inny, lecz obawiałam się, że nie zdążę opisać reklam dotyczących końca świata zanim ów koniec nastąpi, więc dzisiaj właśnie o tym. 
Coraz więcej produktów i usług wykorzystuje bowiem wspomniany motyw żeby przyciągnąć konsumentów, a ja zachodzę w głowę czy koniec świata się ziści, 
czy może „innego końca świata nie będzie”.

Niemniej jednak – temat chwytliwy, gdzieś tam podświadomie siedzi w nas przekonanie, 
że nie do końca wykorzystujemy dany nam czas, że nie robimy wszystkiego co byśmy mogli, 
że nie żyjemy pełnią życia. Więc taka groźba końca działa, mniej lub bardziej, na niemal każdego. Nawet jeśli nie wierzymy w przepowiednię o 21.12.12 (bo, bądźmy szczerzy, większość z nas jednak nie wierzy), to przypomina nam ona o możliwości utraty szansy na skorzystanie 
z wszystkich dóbr, jakie oferuje nam doczesność. Czy można znaleźć lepszą motywację 
do wydawania pieniędzy, nie liczenia się z kosztami i wzmożonej konsumpcji?

Przepowiadam więc, iż mimo sławetnego kryzysu, tegoroczne święta będą obfite, 
bo mamy dodatkową motywację do wydawania kasy. A nuż więcej nie będziemy mieć okazji?

Mam nadzieję, że nie zabrzmi to patetycznie, no ale czy nie moglibyśmy wykorzystać tego przedświątecznego czasu nieco mniej materialistycznie i zorientować się, że pełnego życia 
nie da się kupić (a na pewno nie na ostatni moment, bo kolejki będą zbyt duże)?











Media Markt













A tutaj cała seria koszulek i gadżetów (http://www.zazzle.co.uk/) :













Zestaw ratunkowy zaprojektowany przez meksykańską agencję reklamową:

Just In Case: End of the World Survival Kit, designed by Menosunocerouno, Mexico
 





Źródła:

  

2 komentarze:

  1. W zasadzie z tego co wiem 21 grudnia miał byc wejściem w nową erę, a media zamieniły to na koniec świata. W Boliwii np. zrobiono takie coś: http://www.sfora.biz/Jedyny-kraj-bez-Coca-Coli-Oglosili-zakaz-sprzedazy-a46033 .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast Coca-coli będzie Koka-cola ;) Ale żeby McDonaldsa wyrzucić...

      Usuń