Użytkownicy Twittera z pewnością dobrze wiedzą o możliwości otagowania swoich wpisów następująco:
#FirstWorldProblems (Problemy Pierwszego Świata).
Osobiście rzadko korzystam z tego portalu, jednak obiecuję poprawę, zauważyłam bowiem, iż jest to niezbędne do zrozumienia przekazów, które są do mnie skierowane. Wbrew niektórym opiniom zgadzam się z tezami, iż w Sieci współcześnie istnieć trzeba, a jeśli nie istnieć, to chociaż się
w niej nieźle orientować. Z umiarem i krytycyzmem (właściwym nielicznym), acz trzeba.
Żeby nie gubić się w społeczeństwie, żeby sobie sprawnie funkcjonować.
Ale przechodząc do sedna - zaciekawiła mnie kampania organizacji Water is Life nawiązująca do wspomnianego tagu. Użytkownicy Twittera używają go do oznaczania spraw trywialnych, banalnych. Nadają tym samym rangę poważnego problemu rzeczom i zdarzeniom niewiele znaczącym, co może być zrozumiane jedynie przez mieszkańców bogatych krajów.
W omawianej kampanii społecznej zwraca się uwagę na całkiem inne problemy, nasuwa się tu na myśl określenie silnie wartościujące: poważne problemy czy prawdziwe problemy. Bezpośredni zwrot do adresata mówi: "Donate to solve real problems" (Pomóż finansowo, by rozwiązać prawdziwe problemy).
Nie należy zapominać, iż tag #FirstWorldProblems ma najczęściej wymiar ironiczny, traktuje raczej o dystansie do samego siebie niż o powadze i faktycznym problemie, ale w połączenia
z przekazem wizualnym zawartym w kampanii, tworzy doprawdy poruszające zestawienie.
![]() |
"Sat in the front row of a movie theater and now my neck is sore. Donate to help solve real problems." |
![]() |
"I accidentally cut my grapefruit on the wrong axis. Donate to help solve real problems." |
![]() |
"I hate waiting a full six months before the dentist will clean my teeth again. Donate to help solve real problems." |
![]() |
"My son got the wrong toy in his happy meal. Donate to help solve real problems." |
Advertising Agency: DDB, New York, USA
Chief Creative Officer: Matt Eastwood
Executive Creative Director: Menno Kluin
Copywriter: Frank Cartagena
Art Director: Sam Shepherd
Head of Content TVP: Ed Zazzera
Photographers: Alec Helm, JT Elbracht
Retoucher: John Cason
Designer: Juan Carlos Pagan
Chief Creative Officer: Matt Eastwood
Executive Creative Director: Menno Kluin
Copywriter: Frank Cartagena
Art Director: Sam Shepherd
Head of Content TVP: Ed Zazzera
Photographers: Alec Helm, JT Elbracht
Retoucher: John Cason
Designer: Juan Carlos Pagan
Źródła:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz