środa, 20 lutego 2013

Prawdziwe Problemy



Użytkownicy Twittera z pewnością dobrze wiedzą o możliwości otagowania swoich wpisów następująco:  
#FirstWorldProblems (Problemy Pierwszego Świata).

Osobiście rzadko korzystam z tego portalu, jednak obiecuję poprawę, zauważyłam bowiem, iż jest to niezbędne do zrozumienia przekazów, które są do mnie skierowane. Wbrew niektórym opiniom zgadzam się z tezami, iż w Sieci współcześnie istnieć trzeba, a jeśli nie istnieć, to chociaż się 
w niej nieźle orientować. Z umiarem i krytycyzmem (właściwym nielicznym), acz trzeba. 
Żeby nie gubić się w społeczeństwie, żeby sobie sprawnie funkcjonować.

Ale przechodząc do sedna - zaciekawiła mnie kampania organizacji Water is Life nawiązująca do wspomnianego tagu. Użytkownicy Twittera używają go do oznaczania spraw trywialnych, banalnych. Nadają tym samym rangę poważnego problemu rzeczom i zdarzeniom niewiele znaczącym, co może być zrozumiane jedynie przez mieszkańców bogatych krajów. 

W omawianej kampanii społecznej zwraca się uwagę na całkiem inne problemy, nasuwa się tu na myśl określenie silnie wartościujące: poważne problemy czy prawdziwe problemy. Bezpośredni zwrot do adresata mówi: "Donate to solve real problems" (Pomóż finansowo, by rozwiązać prawdziwe problemy).

Nie należy zapominać, iż tag #FirstWorldProblems ma najczęściej wymiar ironiczny, traktuje raczej o dystansie do samego siebie niż o powadze i faktycznym problemie, ale w połączenia 
z przekazem wizualnym zawartym w kampanii, tworzy doprawdy poruszające zestawienie.


"Sat in the front row of a movie theater and now my neck is sore.
Donate to help solve real problems."

"I accidentally cut my grapefruit on the wrong axis.
Donate to help solve real problems."

"I hate waiting a full six months before the dentist will clean my teeth again.
Donate to help solve real problems."

"My son got the wrong toy in his happy meal.
Donate to help solve real problems."

Advertising Agency: DDB, New York, USA
Chief Creative Officer: Matt Eastwood
Executive Creative Director: Menno Kluin
Copywriter: Frank Cartagena
Art Director: Sam Shepherd
Head of Content TVP: Ed Zazzera
Photographers: Alec Helm, JT Elbracht
Retoucher: John Cason
Designer: Juan Carlos Pagan

 Źródła:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz